DRIP review – Lead generatie

Drip review (en meer over Lead generatie)

Marketing en branding is essentieel voor elke ondernemer van klein tot groot. In deze post wordt ingegaan op de lead generatie technieken die ZZP, MKB en grotere organisaties kunnen inzetten.

DRIP (drip.com) is een e-mail marketing tool. Er zijn er vele op de markt. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen. In deze post een aantal criteria (verdere criteria zijn in ontwikkeling) zodat een Drip review mogelijk kan worden gemaakt.

01. De kracht van Drip ligt in twee aspecten:

  1. Je kunt eenvoudig pop-ups maken die op een specifieke webpagina of set van webpagina’s wordt getoond. De wijze waarop dit wordt gedaan is bijzonder granulair. Een vergelijkbare tool is Opt-In Monster.
  2. Zodra iemand inschrijft, kun de subscriber lid maken van een sequence (geautomatiseerde werkstroom). Deze subscriber krijgt dan automatisch een e-mail bericht volgens een voorop gezette lijst van berichten. Het grote voordeel is dat een stukje binding wordt gecreëerd. 
Drip lead generatie - review

Er zijn natuurlijk meer features. Enkele van deze zijn: A/B testen, Segmenteren, taggen, custom velden, Groepen, Bulk operatie, webhooks

02. Nadelen Drip

Het goed opzetten van Drip vereist wat testen. Het heeft een eigen nukkige start waar je in feite omheen moet bouwen om datgene te krijgen wat je wil. Het is natuurlijk een Amerikaans product waardoor een aantal gebruikte velden niet kloppen. De enige taal is Engels (heb andere talen nog niet kunnen vinden). Daarnaast zijn de volgende punten gevonden bij de opzet van Drip:

  1. Test e-mail berichten vanuit het systeem zijn niets snel (vertraging van circa 6 tot 15 minuten). (13:07 – ontvangst Gmail)
  2. Preview geeft niet de aanhef weer in Preview as  (pad: Workflow / e-mai l/ edit email / preview (in Top Bar).

03. Integratie van Drip met andere systemen

Belangrijk in het Drip review is de integratie met andere systemen. Drip heeft een groot aantal mogelijkheden om te integreren met andere systemen. Enkele daarvan zijn: WordPress, PayPal, pipedrive, mailchimp, whishlist, shopify, salesforce, Google Analitics, Eventbrite, WooCommerce, en vele meer.

In feite kunnen de integraties worden gegroepeerd in:

a. E-commerce
b. Membership Management
c. Payment Processors
d. Landing Pages and Forms
e. Video

04. Prijsstelling van Drip

Omdat het een SaaS omgeving is, kan de prijsstelling wijzigingen. Op dit moment is de instap 2.500 mensen voor 39 US$ / maand. Men kan een onbeperkt aantal e-mail berichten sturen. Voor 10.000 mensen wordt 154 US$ / maand in rekening gebracht.

TIP: Maak gebruik van Black Friday aanbiedingen als je een discount wilt scoren van 50 tot 70%

05. Concurrenten van Drip

De concurrenten van Drip zijn onder anderen:
a. MailChimp
b. LaPosta
c. Opt-In Monster
d. ActiveCampaign
e. Moosend
f. GetResponse
g. AWeber

Er zijn er natuurlijk veel meer, dit zijn er slechts enkele.

06. Verscholen informatie Drip

Op de website is niet direct te vinden waar dit bedrijf is gevestigd en hoeveel medewerkers zij hebben. Via LinkedIn: Ze zitten in Minneapolis en hebben 142 medewerkers. Investeerders zijn zogeheten Seed investers. Oprichting van het bedrijf was in 2018.

07. Verbeteringen Drip

Een van de verbeteringen die Drip zou kunnen doorvoeren is gecombineerd gedrag van bezoekers op één pagina. Nu is er alleen één optie mogelijk (van de 4). Een betere catch wordt verkregen door zowel Popup als Exit-Intent Popup mogelijk te maken. Dit kan wel worden omzeild door twee afzonderlijke forms te maken 🙂

08. Conclusie Drip review

Gekeken naar de functionaliteit en prijsstelling van Drip, dan zou ik zeker aanraden om Drip te overwegen als marketing tool (lead generatie).

09. Drip proberen?

Wil je Drip proberen? Gebruik dan de URL: <Drip gratis proberen>

Dit is een affiliate link. De verdiensten die wij hiermee verkrijgen (kick back) wordt gedoneerd aan een goed  doel (ANBI gecertificeerd).

10. Inschrijven nieuwsbrief leadgeneratie

Onderwerpen:

  • Wat kun je nog meer met Drip?
  • Hoe omzeil ik de Drip beperkingen?
  • Interessante integraties, review van de concurrentie en natuurlijk opschalen.
  • Naast een Drip review volgt nog een andere set van reviews omtrent leadgeneratie.
  • Toegang video instructies.

En ja, . . . . Nu moet ongeveer een PopUp komen om in te kunnen schrijven 🙂 Of blijf even wachten. Het volgende item waaraan wordt gewerkt is een PopUp die men zelf kan triggeren.